Pięć priorytetów na nową kadencję
Nowego rzecznika małych i średnich przedsiębiorców czeka bardzo ciekawa, ale trudna misja. A zważywszy na dużą wagę sektora MŚP w polskiej gospodarce, racją stanu jest, by to zadanie się powiodło.
W piątek 21 czerwca dobiega końca pierwsza sześcioletnia kadencja rzecznika małych i średnich przedsiębiorców. Pomimo zróżnicowanych opinii, jakie w początkowym okresie się pojawiały co do zasadności powołania tego organu, pomysł utworzenia urzędu publicznego obrońcy praw małego biznesu okazał się trafiony.
Inauguracyjna kadencja rzecznika Adama Abramowicza była czasem bardzo pracowitym. Od podstaw zostało stworzone i wyposażone w niezbędne narzędzia działania Biuro Rzecznika, w ramach którego powstały piony: interwencyjny i legislacyjny, zorganizowano cztery oddziały terenowe: w Krakowie, Gdańsku, Poznaniu i Białymstoku. W Biurze Rzecznika powstała też komórka odpowiedzialna za współpracę z jego organami doradczymi, którymi są: Rada Przedsiębiorców zrzeszająca ponad 400 organizacji pracodawców, Rada Naukowa grupująca ekonomistów zajmujących się problematyką małego biznesu, Rada Konsultacyjna skupiająca w zespołach wojewódzkich lokalnych liderów przedsiębiorczości oraz 40 tematycznych zespołów roboczych, w których uzgadniane i wypracowywane są wnioski będące następnie podstawą prac wydziału legislacyjnego.
Każdego roku przedsiębiorcy kierują do swojego rzecznika średnio ponad 5 tys. wniosków o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta